Parker - Branding
Ik heb een posterreeks gemaakt voor het merk Parker, een fabrikant van vulpennen. Tijdens mijn specialisatie Branding heb ik een onderzoek gedaan om een doelgroep inzicht te verkrijgen voor het merk. Dit onderzoek heeft geresulteerd in een interessant inzicht: millennials hebben een voorkeur voor tastbare traditionele objecten als vulpennen, omdat ze zo een moeilijke en complexe wereld beter begrijpen.

Dit inzicht heeft me aangesproken omdat ik dit ook vaak terugzie in mijn eigen omgeving. Veel jonge mensen lijken zich aangetrokken te voelen tot traditionele objecten, zoals Polariods, omdat ze een gevoel van authenticiteit en verbinding geven met het verleden. In mijn posterreeks heb ik deze gedachte verwerkt door te spelen met vintage elementen en typografie.

Het was een interessante ervaring om deze posterreeks te maken voor Parker. Het was leerzaam om te ontdekken hoe een doelgroep inzicht kan worden gebruikt om een creatief concept te ontwikkelen. Ook was het leuk om te werken met een product zoals een vulpen, dat zo'n rijke historie en emotionele waarde heeft.

In totaal heb ik 3 posters gemaakt voor Parker.