NU.nl - UX/UI
In het digitale tijdperk van vandaag zijn we altijd omringd door nieuws en informatie die we op elk moment kunnen bekijken op onze smartphones. Hierdoor geven veel mensen de voorkeur aan online nieuws in plaats van papieren kranten. Maar met de grote hoeveelheid artikelen die elke dag wordt gepubliceerd, is het lastig voor mensen om interessante artikelen te vinden. Gepersonaliseerde nieuwsaanbevelingen kunnen hierbij helpen door informatie-overload te verminderen en de leeservaring te verbeteren. Ze passen de inhoud aan op basis van wat jij interessant vindt. Dit kan echter ook zorgen voor privacyproblemen en "filterbubbels," waarbij je alleen maar informatie ziet die bij je interesses past en niet wordt blootgesteld aan andere standpunten of belangrijk nieuws buiten je interesses.

Onderzoeksprobleem
NU.nl is een populaire nieuwssite in Nederland en maakt deel uit van DPG. De kleinste groep lezers zijn jongvolwassenen van 18 tot 24 jaar. Omdat deze groep liever snel nieuws via sociale media krijgt, wil NU.nl hen betrekken met speciale functies in hun app, zoals "stories".
De uitdaging is om persoonlijke inhoud te bieden terwijl ook belangrijk nieuws makkelijk te vinden blijft. Zo wil NU.nl jongvolwassenen aantrekken zonder oudere lezers kwijt te raken. De gepersonaliseerde inhoud moet daarom voor iedereen interessant zijn.
Klik hier om het prototype te openen.
Bekijk hieronder de poster met de functionaliteiten:
